Toyota Mega Web ‒ zábavní parK

v Tokiu

Od mé návštěvy zábavního parku Toyoty v Tokiu už uběhl nějaký čas, přesto bych se rád v krátké recenzi ke svému zážitku  vrátil a podělil se o své vzpomínky na nezapomenutelné místo.

 

Toyota Mega Web leží v Odaibě, ve čtvrti atrakcí a obchodů. Dělí se na tři hlavní části ‒ na městskou expozici, historickou garáž a budoucí svět. V areálu se nacházejí také dva okruhy pro testovací jízdy. Jak názvy pavilonů napovídají, každý z nich se zaměřuje na specifickou oblast. Překvapilo mě, že vstup do historické garáže je až v přilehlém obchodním centru. Areál je to vcelku velký, a tak mě zaskočilo poněkud nízký počet přítomných návštěvníků. Očekával jsem davy, především tatínky, kteří své malé děti nechávají sednout do všeho, co má čtyři kola. Pokud jste někdy byli na akci tohoto druhu, pak to jistě dobře znáte. Nic z toho se však nestalo. Vraťme se však k tomu, co lze očekávat v jednotlivých expozicích.

Městská expozice

Městská expozice je hned v prvním pavilonu, na který při vstupu narazíte. Je to velký dvoupatrový sál, v němž první patro patří nejnovějším modelům značky, druhé potom konceptům z budoucnosti. Nejspíše pouze zde je možné si detailněji prohlédnout všechny modely značky Toyota, které v Evropě nejsou dostupné. Závodní divize Gazoo Racing je zde také. Můžeme tady najít závodní vozy určené pro okruh i do městského provozu. V Japonsku si lze do skoro všech modelů nakonfigurovat jejich „GR paket“. Velmi se mi  v tomto paketu líbila Toyota Yaris, která stála v rohu a za kterou byly na zdi pověšené závodní díly. Další okruhové speciály, a to nejen značky Toyota, jsou vystaveny v prostoru občerstvení. Návštěvníky má také přilákat expozice luxusnějších modelů. V ní pochopitelně sklízí nejvíce pozornosti Toyota Century Convertible, kterou se vozí i samotný současný japonský císař Naruhito.

Historická garáž

Úsilí, které vynaložíte na hledání vstupu do historické garáže se vám zaručeně vrátí. Nejsou to ani tak garáže, jak byste se podle názvu domnívali, nýbrž spíše výstavní haly. Jedna z nich poskytuje přístřeší historickým rallye speciálům, například závodním modelům Toyoty Celicy, Corolly a dalším. Expozice automobilů je obohacena o pamětní filmy a jiné doprovodné naučné materiály. Dalším neodolatelným lákadlem je možnost spatřit v dílně oddělené sklem umění restaurátorů historických vozidel. Po předchozí domluvě můžete být vpuštěni i do samotné dílny. Neméně zajímavé jsou však nejen samotné výstavní haly, ale i chodby s knihovnou a malými modely aut. Tak trochu jsem doufal, že bude k vidění i známá černobílá Toyota AE86, z nejmenované série, ale ani zde jsem ji bohužel nespatřil. Co ovšem zcela jistě stojí za pozornost je chodba, která je stylizovaná do tokijské ulice 60. let, v níž stojí dobová vozidla. Líbila se mi první generace Nissan Skyline GT-R přezdívaná „Hakosuka‟ čili „krabice horizontu‟. O občerstvení už zde byla řeč, přesto musím ještě zmínit kavárnu se suvenýry, kde každý fanoušek japonských historických automobilů musí opravdu držet na úzdě, aby neutratil všechny své peníze.

Budoucí svět 

Budoucí svět lze zažít v prvním patře velkého sálu. Naleznete zde koncepty aut, které se na silnice v dohledné době nedostanou. Zajímavostí jsou průřezy hybridů s vysvětlením, jak fungují. Děti si mohou vyzkoušet řídit zmenšeniny aut a dospělí mohou vyzkoušet, jak se řídí na trenažeru, který na rozdíl od toho našeho školního, vypadá jako ze sci-fi.

Na závěr 

Pro fanoušky aut je tato výstava nepochybně zajímavá. Propojuje nedávnou historii, neboť tam nenajdete  opravdu nic vskutku starého, s přítomností a budoucností. Tedy pro každého něco. Nižší počet návštěvníků také není na škodu, jelikož je neustále co fotit a nikdo vám nepřekáží ve výhledu. Rezervaci testovací jízdy lze udělat až na místě, pamatujte ovšem na to, že k řízení budete potřebovat mezinárodní řidičák. A ještě něco. I kdyby vás  auta absolutně nezajímala, můžete jít do blízkého nákupního centra či do nedalekého muzea digitálního umění teamLab Borderless, což je také velmi povedená atrakce.