ČLÁNEK
Studentský koncept módy inovativně dobývá Evropu
V rámci výukového programu JA Studentská firma vzniklo v tomto školním roce na českých středních školách více než tři sta studentských firem. Nejlepší z nich 14. května bojovaly v národním finále o titul JA Studentská firma roku 2023/24 v Americkém centru v Praze.
Prvenství v národním kole soutěžního programu získala pětičlenná firma Dystopia Clo, která zaujala porotu novým pojetím prodeje mladé módy, cíleným marketingem a reálnými zisky. Dystopia Clo působí na Střední škole automobilní a informatiky v naší městské části. Zástupci Dystopia Clo budou v létě reprezentovat Česko v evropském kole soutěže studentských firem na Sicílii. O pracovním nasazení a cílech firmy hovoří v následujícím rozhovoru nejen student hostivařské školy a CEO (Chief Executive Officer) firmy Dystopia Clo Marko Veruovič, ale i jeho firemní kolegové.
Marku, mohl byste nám představit, co vás vedlo k vytvoření Dystopia Clo a jaká je vaše vize pro tuto značku?
Marko Veruovič (CEO):
Naší vizí bylo vytvořit módní značku, která je výrazně orientovaná na zákazníka. Chtěli jsme víc než jen prodávat oblečení; chtěli jsme, aby naši zákazníci mohli přímo ovlivňovat naši značku. To nás vedlo k vytvoření služby Dystopia Club, kde mohou naši zákazníci hlasovat o designu a přinášet nové nápady. Věříme, že lidé chtějí více než jen „oblečení“ – chtějí se podílet na značce a řídit ji kreativním způsobem. Naším cílem je, aby
to bylo spíše jako hra a emoce než samotný produkt.
Andreji, jaká byla vaše role při budování této studentské firmy?
Andrej Žotev (CO-CEO – Co-Chief Executive Officer):
Moje role byla především v koordinaci týmu a zajištění toho, aby každý člen plnil své úkoly. Bylo důležité, abychom všichni táhli za jeden provaz a rychle reagovali na zpětnou
vazbu od zákazníků. Podílel jsem se také na strategickém plánování a implementaci marketingových kampaní.
Gabrieli, jak se vám podařilo dosáhnout takového obratu za pouhých osm měsíců?
Gabriel Macek (CFO – Chief Financial Officer):
Bylo to o důsledném plánování a sledování našich výdajů a příjmů. Minimalizovali jsme náklady a investovali do efektivního marketingu. Díky tomu jsme dosáhli obratu přes 100 000 Kč. Klíčem bylo také rychlé reagování na poptávku a optimalizace prodejního procesu.
Jakube, co bylo klíčem k vytvoření tak úspěšných módních produktů?
Jakub Daněk (CCO – Chief Creative Officer):
Klíčem bylo naslouchat našim zákazníkům a integrovat jejich nápady do našich designů. Naše návrhy jsou výsledkem kreativity a zpětné vazby od členů Dystopia Club. Tímto způsobem jsme vytvořili produkty, které lidé opravdu chtějí nosit.
Marianno, můžete nám říct něco o obchodních partnerstvích firmy a jak jste získali podporu pro vaši firmu?
Marianna Theiszová (CPO – Chief Partnership Officer):
Zaměřili jsme se na spolupráci s influencery na sociálních sítích. Navázali jsme partnerství s několika populárními influencery, kteří viděli v naší značce potenciál. Společně jsme organizovali kampaně a akce, které pomohly zviditelnit naši značku a získat loajální zákazníky.
Co vás nejvíce překvapilo na cestě k úspěchu v JA Studentská firma roku 2023/24?
Marko Veruovič (CEO):
Překvapilo nás, jak rychle jsme dokázali růst a získat zákazníky nejen v Česku, ale i v Německu, Dánsku, Polsku a Bulharsku. Program JA Studentská firma nám ukázal, co všechno je možné s podporou a motivací. Naučili jsme se mnoho o podnikání nad rámec učebnic a bylo fascinující vidět, jak naše nápady přinášejí reálné výsledky.
Jaké byly největší výzvy, kterým jste museli čelit?
Andrej Žotev (CO-CEO):
Největší výzvou bylo zvládnout všechny aspekty podnikání od začátku. Museli jsme se naučit překonávat osobní překážky, vytvořit přesvědčivý příběh značky, řídit finance a efektivně řídit tým. Také jsme se museli rychle přizpůsobit měnícím se podmínkám na trhu a řešit nečekané výzvy. Děkuji všem za rozhovor a přeji hodně štěstí na evropském klání studentských firem na Sicílii!
Marko Veruovič (CEO):
Děkujeme, jsme nadšeni a uděláme vše pro to, abychom reprezentovali Česko co nejlépe.
@dystopiaworld.eu
najdete na sociálních sítích