recenze

Recenze na valorant

Valorant je free-to-play počítačová střílečka z pohledu první osoby. Kdy proti sobě soupeří dva týmy, přičemž v každém z nich je maximálně pět hráčů. Hráči hrají za agenty, postavy, charaktery, říkejte si tomu, jak chcete, ale každý agent má své specifické schopnosti včetně té ultimátní. Vývojáři nám slibovali kvalitní herní zážitky, minimální hardwarové požadavky a nulovou toleranci vůči hackerům, a to také splnily.

A co ti agenti?

Když nepočítám to, že některé postavy se vzhledově opravdu podobají postavám z jiných her, tak se mi zpracování agentů velice líbí. Každá postava má maximálně čtyři schopnosti s tím, že jednu máte zdarma každé kolo a zbytek si dokupujete za své těžce vydělané peníze za vraždění svých nepřátel. Také nesmím zapomenout na interaktivní hlášky postav, které zní opravdu skvěle a mnoho hráčů i pobaví.

Jaká je dostupnost?

Valorant je free-to-play hra a není zde potřeba platit za mikrotransakce, abychom měli výhodu nad ostatními hráči. Nejsou zde žádné boosty, které by sis koupil za reálné peníze, aby ti zvýšili životy nebo damage, nic takového. Jestli chceš být dobrý, tak prostě trénuj! V tomhle se rioťácké hry opravdu liší od jiných. Samozřejmě Riot myslel i na to, kdybys náhodou měl nějakou tu korunku v prasátku navíc, to si poté můžeš koupit tzv. Valorant pointy, za které si můžeš koupit kosmetické doplňky na zbraně nebo právě prémiový battle pass. Odměny v battle passu jsou jak skiny na zbraně, tak i graffiti, ikonky, ale i Radiant pointy, které si můžete koupit i za reálné peníze. Ty slouží k levelování již zmiňovaných skinů.

Závěr:

Nakonec bych rád zmínil, že se Valorant spíše podobá střílečce od Valve, než více týmové hře od Blizzardu. Také si nemůžete vybrat, jakou mapu chcete hrát, a to jich teda není hodně, což je opravdu škoda. Za to je zde opravdu zábavný mód Spike Rush, kde vítěz vzejde ze čtyř vítězných kol a každé kolo všichni hráči dostanou náhodnou zbraň, ale každý jednotlivec dostane stejnou. Po mapě jsou náhodně rozmístěné orby, které po vstřebání aktivují různé vedlejší vlastnosti. Tento mód spíše slouží jako rozehra před normálním matchmakingem. Ještě jedna věc, kterou bych podotknul je, že nemáte moc velký výběr zbraní ve svém arzenálu a bohužel se mnoho zbraní i příliš podobá, tudíž většinu hry hrajete s jednou, možná dvěma zbraněmi. Samozřejmě se zde najdou i bugy, ale ty se časem opraví. Ale i přes tyto chyby se neustále k této hře vracím a trávím u ní dost času. Rozhodně bych vám to doporučil.