recenze

RECENZE NA NEJNOVĚJŠÍ MARVELOVKU –ETERNALS

Nový film od Marvelu s názvem Eternals nás uvádí do světa nového týmu superhrdinů, který nemá obdoby.

Skupina se skládá z nesmrtelných hrdinů, kteří mají obyčejné bezbranné lidi ochránit od nejstaršího nepřítele lidstva, kterým jsou Devianti. Skupina se skládá z deseti mocných členů, kterým od počátku věků velí jedna členka, Ajak. Nejvyšším velitelem je ale Arishem, božský Celestiál, který Eternals na Zemi sám seslal. Film dlouhý více než dvě a půl hodiny vás provádí spoustou zápletek, osobních problémů jednotlivých postav a několika překvapeními, která vám až do poslední chvíle nejsou jasná. Hlavní postavou filmu je Sersi, která nás už od začátku filmem provází.

Ve filmu se setkáváte jak s ohromnou akcí a dobrodružstvím, ale i s intimními problémy, se kterými se můžete úzce setkat i v reálném životě. Pokud máte rádi Marvel a klasickou atmosféru jejich filmů, rozhodně doporučuji film zhlédnout. Avšak samozřejmě, je to úplně jiné od staré dobré klasiky Avengers. Je jen na osobní chuti, zda se vám kontext, nápad a dynamika filmu zalíbí.

Ve filmu se můžete setkat s hlavními postavami: Ikaris (Richard Madden), Sersi (Gemma Chan), Kingo (Kumail Nanjiani), Makkari (Lauren Ridloff), Phastos (Brian Tyree Henry), Ajak (Salma Hayek), Sprite (Lia McHugh), Gilgamesh (Don Lee), Druig (Barry Keoghan), Thena (Angelina Jolie).

Ohromnou zajímavostí je, že Lauren Ridloff, jenž hrála hluchou postavu Makkari, je opravdu hluchá i v reálném životě. Já osobně jsem ještě nikdy neviděla doopravdy hluchou herečku či herce hrát ve filmu, a myslím si, že to může mít pozitivní vliv na všechny hluché lidi ve světě. Můžou si tímto dokázat, že i přes své postižení mohou prorazit v showbyznysu, nebo zvládnout věci, které si původně mysleli, že zvládnout nemohou.

Na film samotný byla nalákána i spousta fanoušků člena skupiny One Direction, prosperujícího zpěváka a herce Harryho Stylese, který si zahrál v potitulkové scéně a tím se zapsal do členů Marvel Cinematic Universe. Ve filmu totiž hraje dosud ve filmografii MCU neznámého bratra Thanose jménem Eros. Já jsem na film šla s kamarádkou, jelikož obě máme v oblibě jak Marvel, tak Harryho Stylese. Ani jeden nás nezklamal.

Největším překvapením filmu byla hlavní zápletka a to, jak se vyvinula. Ze začátku si myslíte, že jde pouze o invazi Deviantů, se kterou se musí Eternals poprat. Avšak není tomu tak. Arishem Sersi po smrti Ajak oznámí, že Eternals byli na Zemi sesláni již od počátku věků úplně z jiných důvodů. Jejich úkolem bylo připravit Zemi na narození nového Celestiála. Jeho narození by ale zničilo celou planetu Zemi a tím pádem zahubilo všechno obyvatelstvo. V tento moment se začal tým tříštit. Někdo chtěl pokračovat podle původního plánu, nechat nového Celestiála narodit a zahubit lidstvo. Většina ale byla pro pravý opak, což bylo zastavení narození, což by se rovnalo záchraně lidstva, mezi kterým Etarnals po tisíciletí žili.

Film jako celek hodnotím 8,5/10. Dynamika, akce, nápad, vše splnilo má očekávání. Filmové i zvukové efekty byly bezchybné, což se od Marvelu dá čekat. Jediná výtka, kterou k filmu mám, je, že někdy se zde nacházely prázdné či zbytečně zdlouhavé momenty, díky kterým má film délku celé dvě hodiny a třicet sedm minut, i když by to klidně mohly být jen hodiny dvě. Ale zase musím uznat, že to tomu dodalo napínavou atmosféru až do konce. Záleží tedy na úhlu pohledu. Film opravdu doporučuji.