recenze

Recenze-Hellivers

Měli jste někdy náladu stát se s kamarády jednotkou neohrožených vesmírných mariňáků, kteří v nablýskaných zbrojích s velkými kvéry neohroženě kosí hordy nepřátel ve snaze udržet evakuační zónu se slovy ”FOR THE DEMOCRACY!!”.. Ehm… Že ne? Hra Helldivers vás bezpochyby přesvědčí že tento pocit vám v životě chyběl, tak jako přesvědčila mě před pěti lety, když jsem si Helldivers poprvé zahrál.

Ve hře se vydáváte jakožto speciální jednotka vesmírných mariňáků do týlu nepřítele s cílem splnit všechny úkoly co vám hra zadala a ve finále se ideálně s celou jednotkou úspěšně dostat na místo evakuace a přivolat letoun který vás dopraví zpátky na vaší vesmírnou loď. Ta vám slouží jakožto velící centrum, ze kterého se rozhodujete, do jaké mise půjdete, jaké vybavení si s sebou vezmete anebo můžete zavítat do malé palubní biolaboratoře, kde vás čeká vaše encyklopedie nepřátel a jiných zrůdnosti proti kterým bojujete a že je jich vskutku rozmanitá paleta.

Ve hře bojujete v řadách demokratické federace, která představuje rasu lidí, která je však ohrožována třemi frakcemi: kyborgy, brouky a ilumináty. Každá na Demokratickou federaci útočí z jiné strany galaxie a jejich cílem je dobýt hlavní planetu federace která se jmenuje Super Earth, vaším cílem je však dobýt nepřátelské hlavní planety pomocí dobývání menších planetárních soustav, přičemž každá soustava má 6 planet které představují obtížnosti misí, každá planeta následovně má tři mise a poté co dokončíte všechny tři mise hra vás odmění v podobě zkušeností, strategmentů a v některých případech i kosmetickými doplňky. Další zásadní mechanika je funkce takzvaných strategmentů pomocí kterých si přímo do boje povoláváte nejrůznější vybavení od bednami munice až po balistickou střelu nebo klidně tank.

Na hře mám osobně nahráno okolo 500 hodin a za celou dobu jsem nenarazil na téměř žádný větší problém, který by mi vyloženě kazil zážitek ze hry. Nejsou přítomné bugy, gameplay není repetetivní ani po několika desítkách hodinách a obsahu je v základní hře opravdu dost. Pro hru vyšlo několik placených expanzí, které přidávají nespočet zbraní, kosmetických doplňků a strategmentů.

Jediné, co bych hře vytkl je systém výzkumu, který je příliš zdlouhavý a abyste si mohli odemknout všechna vylepšení pro všechny zbraně a strategmenty je potřeba nepříjemný grind. Další mínus je, že jednotlivá vylepšení nemůžete ze zbraní odebrat tudíž pokud jste si například u pistole vyzkoumali střelbu po dávkách a následně chcete, aby pistole střílela pouze po jednotlivých ranách, tak už to bohužel není možné. Problém občas dělá připojování k jiným hráčům, ale ve finále si tyto věci uvědomíte až poté co budete mít odehráno více jak padesát hodin. V nedávné době došlo kvůli neopatrnosti streamovací služby Nvidia Geforce Now k úniku informací o vydání druhého dílu.

Jaké je tedy konečné hodnocení? Řekl bych, že hra Helldivers je unikátní a neuvěřitelně zábavná FPS střílečka která se bezpochyby řadí mezi ty nejlepší hry ve svém žánru i přes to že vyšla v roce 2015. Z toho důvodu bych hru bodově ohodnotil 9 z 10. Hru si můžete užít sami, v kooperačním modu až čtyř kamarádů nebo se můžete připojit do náhodné mise s ostatními hráči. Pokud byste si hru chtěli vyzkoušet, v aktuální chvíli je dostupná na platformách Playstation a PC za cenu 20 euro.