DOPRAVA
DPP testuje hybridní autobus Volvo
Dopravní podnik hlavního města Prahy již téměř dva měsíce testuje hybridní autobus od švédského výrobce Volvo.
Tento autobus nese označení 7900 LAH a testuje se za účelem uspoření pohonných hmot. Tato úspora by měla být až 30 % a to díky rekuperaci energie během brzdění. Při následném rozjezdu se místo běžného paliva využívá elektrická energie. Výkon samotného elektromotoru je 130 kW, celkový výkon je pak 180 kW. Autobus je dlouhý 18 135 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3 280 mm. Motor je dieselový a splňuje normu Euro VI. Oproti stávajícím autobusům od společnosti SOR Libchavy je o necelý metr kratší a také méně výkonný. Jen pro srovnání, SOR NB 18, který je dnes nasazen v pravidelném provozu má výkon 243 kW. Také má oproti Volvu 5 dveří (3 v přední části a 2 v zadní části, Volvo má „pouze“ 4 dveře, 2 v přední části a 2 v zadní části). Volvo je také línější a stávající jízdní řády nestíhá, má 5–20 minut zpoždění, v závislosti na lince a dopravní situaci. V čem ale Volvo vyhrává na plné čáře, je pohodlnost cestování. Výmoly v silnici téměř necítíte a autobus je opravdu velmi tichý. Za mě autobus hodnotím 95 %. Mohl by mít větší kapacitu a také by mohl být rychlejší. Jinak je to parádní autobus. Uvidíme, zda se DPP uchýlí ke koupi těchto autobusů, či nikoliv.
Technické specifikace:
Označení: |
7900 LAH (7905 LAH) |
Výrobce: |
VOLVO BUS CORPORATION GÖTEBORG – ŠVÉDSKO |
Celková délka: |
18 135 mm |
Šířka: |
2 550 mm |
Výška: |
3 280 mm |
Rozvor náprav: |
5 190 mm + 6 755 mm |
Dieselový motor: |
EURO VI |
Objem válců: |
5 132 cm3 |
Výkon: |
180 kW/2200 ot./min. |
Výkon elektromotoru: |
130 kW |
Provozní hmotnost: |
18 398 kg |
Největší povolená hmotnost: |
28 000 kg |
Celková kapacita: |
Celkem 139 osob (47 k sezení, 92 k stání) |
Zdroj: dpp.cz