DOPRAVA

DPP testuje hybridní autobus Volvo

Dopravní podnik hlavního města Prahy již téměř dva měsíce testuje hybridní autobus od švédského výrobce Volvo.

Tento autobus nese označení 7900 LAH a testuje se za účelem uspoření pohonných hmot. Tato úspora by měla být až 30 % a to díky rekuperaci energie během brzdění. Při následném rozjezdu se místo běžného paliva využívá elektrická energie. Výkon samotného elektromotoru je 130 kW, celkový výkon je pak 180 kW. Autobus je dlouhý 18 135 mm, široký 2 550 mm a vysoký 3 280 mm. Motor je dieselový a splňuje normu Euro VI. Oproti stávajícím autobusům od společnosti SOR Libchavy je o necelý metr kratší a také méně výkonný. Jen pro srovnání, SOR NB 18, který je dnes nasazen v pravidelném provozu má výkon 243 kW. Také má oproti Volvu 5 dveří (3 v přední části a 2 v zadní části, Volvo má „pouze“ 4 dveře, 2 v přední části a 2 v zadní části). Volvo je také línější a stávající jízdní řády nestíhá, má 5–20 minut zpoždění, v závislosti na lince a dopravní situaci. V čem ale Volvo vyhrává na plné čáře, je pohodlnost cestování. Výmoly v silnici téměř necítíte a autobus je opravdu velmi tichý. Za mě autobus hodnotím 95 %. Mohl by mít větší kapacitu a také by mohl být rychlejší. Jinak je to parádní autobus. Uvidíme, zda se DPP uchýlí ke koupi těchto autobusů, či nikoliv.

Technické specifikace:

Označení:

7900 LAH (7905 LAH)

Výrobce:

VOLVO BUS CORPORATION GÖTEBORG – ŠVÉDSKO

Celková délka:

18 135 mm

Šířka:

2 550 mm

Výška:

3 280 mm

Rozvor náprav:

5 190 mm + 6 755 mm

Dieselový motor:

EURO VI

Objem válců:

5 132 cm3

Výkon:

180 kW/2200 ot./min.

Výkon elektromotoru:

130 kW

Provozní hmotnost:

18 398 kg

Největší povolená hmotnost:

28 000 kg

Celková kapacita:

Celkem 139 osob (47 k sezení, 92 k stání)

Zdroj: dpp.cz